18 Φεβρουαρίου 2014

Η αμερικανική ΥΠΑ θεσπίζει κανονισμό για την ενίσχυση του «αποστειρωμένου πιλοτηρίου»

   Η ΥΠΑ των ΗΠΑ (FAA) τροποποίησε στις 12.2.2014 το 14ο Κεφάλαιο, Τμήμα 121 του Κώδικα Ομοσπονδιακών Κανονισμών (14 CFR 121), προς εναρμόνιση με το Νόμο του 2012 Περί Εκσυγχρονισμού και Αναμόρφωσης της ΥΠΑ (FAA Modernization and Reform Act of 2012). Οι διατάξεις αυτές απαγορεύουν τη χρήση για μη επιχειρησιακούς λόγους των ηλεκτρονικών συσκευών (κινητών τηλεφώνων, laptops, PDAs κτλ.) στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του αεροσκάφους, δηλαδή από την έναρξη αυτοδύναμης κίνησης του α/φ μέχρι τη στάθμευση του α/φ στην πύλη κατά το τέλος της πτήσης.

   Παρά τη ενδεχόμενο ηλεκτρομαγνητικής παρεμβολής των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών με τα ηλεκτρονικά συστήματα του α/φ, η αμερικανική ΥΠΑ έχει διευκρινίσει ότι σκοπός της διάταξης είναι να διασφαλίσει ότι ο χειρισμός του α/φ από το πλήρωμα και η επίγνωση της γενικότερης κατάστασης της πτήσης (situational awareness) δεν θα διακυβεύονται από ήσσονος σημασίας δραστηριότητές του. Η διάταξη είναι μέρος του κανόνα του «αποστειρωμένου πιλοτηρίου» (sterile cockpit rule), o οποίος θεσπίστηκε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ το 1981, ύστερα από μια σειρά ατυχημάτων που οφείλονταν στη απόσπαση της προσοχής του πληρώματος κατά τη διάρκεια της πτήσης. Περισσότερες πληροφορίες για τον κανόνα του «αποστειρωμένου πιλοτηρίου» μπορείτε να βρείτε εδώ, εκεί και παραπέρα.

   Η αμερικανική ΥΠΑ οδηγήθηκε στη θέσπιση της νέας διάταξης στη βάση συστάσεων της αμερικανικής Υπηρεσίας Ασφαλείας Μεταφορών (ΝΤSB), που διατυπώθηκαν ύστερα από τη συντριβή ενός ελικοπτέρου τύπου Eurocopter AS 350 B2 στις 26.8.2011 στο Μόσμπυ του Μιζούρι και το θάνατο και των τεσσάρων επιβαινόντων. Η κύρια αιτία του ατυχήματος ήταν η εξάντληση των καυσίμων, που δεν είχε γίνει αντιληπτή από τον πιλότο εξαιτίας της ενασχόλησής της με συχνή ανταλλαγή μηνυμάτων πριν και κατά τη διάρκεια της πτήσης.

   Επιπλέον υπήρξαν δύο εν δυνάμει ατυχήματα (incidents). Στο πρώτο, η χρήση laptops  από δύο πιλότους κατά τη διάρκεια της πτήσης οδήγησε σε παρέκκλιση 150 μιλίων από τον τελικό προορισμό. Στο δεύτερο, ο πιλότος έστελνε μηνύματα από το κινητό του λίγο πριν την έναρξη της διαδικασίας απογείωσης στον αεροδιάδρομο.


   Ο εν λόγω κανονισμός θα αρχίσει να ισχύει από 14 Απριλίου 2014.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου