Στις 6-3-2014 ένας διοικητικός δικαστής του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας
Μεταφορών (ΝTSB) έκρινε ότι η ομοσπονδιακή ΥΠΑ (FAA) δεν είχε
δικαιοδοσία να επιβάλει πρόστιμο σε βάρος εκμεταλλευομένου τηλεκατευθυνόμενο μοντέλο
αεροσκάφους.
Η υπόθεση αφορούσε τη χρήση ενός τηλεκατευθυνόμενου α/φ, βάρους μικρότερου
των 2,23 κιλών, έναντι αμοιβής πάνω από την πανεπιστημιούπολη του Πανεπιστημίου
της Βιρτζίνια στο Σαρτλότσβιλλ στις 11-10-2011. Το α/φ είχε χρησιμοποιηθεί έναντι
αμοιβής για τη λήψη βίντεο και φωτογραφιών των εγκαταστάσεων του πανεπιστημίου.
Η FAA θεώρησε ότι το α/φ ενέπιπτε στην κατηγορία των μη επανδρωμένων
α/φ (UAS), των οποίων η εμπορική χρήση επιτρέπεται μόνο υπό πολύ
αυστηρούς περιορισμούς, η δε λειτουργία του α/φ είχε λάβει χώρα κατά τρόπο
επικίνδυνο για την ασφάλεια τρίτων και κατά παράβαση της διάταξης FAR 91.13(a). Έτσι επέβαλε πρόστιμο ύψους 10.000
δολαρίων στο χειριστή του α/φ.
Ο διοικητικός δικαστής που επιλήφθηκε της υπόθεσης, κατόπιν άσκησης σχετικής
προσφυγής, έκρινε όμως ότι κατά το χρόνο του συμβάντος δεν υπήρχαν δεσμευτικές
διατάξεις που να ρυθμίζουν τη χρήση μοντέλων α/φ. Ως εκ τούτου η ΥΠΑ δεν είχε
δικαιοδοσία να επιβάλει το πρόστιμο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου