25 Μαρτίου 2014

Πτήση 370 και ελλείψεις ασφαλείας

Το περιστατικό της εξαφάνισης της πτήσης 370 των μαλαισιανών αερογραμμών έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις για την ασφάλεια πτήσεων από δόλιες πράξεις (security). Τρία είναι τα θέματα που συζητούνται περισσότερο. 

Πρώτον, η εξακολούθηση της δυνατότητας χειροκίνητης απενεργοποίησης των πομπών εντοπισμού του αεροσκάφους, παρά την εμπειρία των επιθέσεων της 9/11, όταν μία από τις πρώτες ενέργειες των αεροπειρατών ήταν η απενεργοποίηση των πομπών. Λεπτομέρειες μπορείτε να βρείτε εδώ και εδώ.

Δεύτερον, ο ελλιπής έλεγχος διαβατηρίων, ότι δηλαδή ελάχιστα κράτη διενεργούν έλεγχο διαβατηρίων μέσω διασταύρωση στοιχείων με την τράπεζα δεδομένων κλεμμένων διαβατηρίων της Interpol. Περισσότερα εδώ και εδώ.


Τρίτον το ότι το μαλαισιανό αεροσκάφος πετούσε για πάνω από μία ώρα εκτός σχεδίου πτήσης, παρακολουθούμενο από ραντάρ, ωστόσο δεν τηρήθηκαν ο διεθνείς διαδικασίες αναγνώρισης και αναχαίτισης πολιτικών αεροσκαφών, που προβλέπουν την οπτική αναγνώριση του αεροσκάφους και τη συνοδεία του προς την προκαθορισμένη πορεία του, σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης, ή εν ανάγκη τον εξαναγκασμό του σε προσγείωση. Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου