4 Μαρτίου 2014

Αλλαγές στους τεχνικούς κανόνες εκμετάλλευσης ελικοπτέρων στις ΗΠΑ και στο ΗΒ

Η ΥΠΑ των ΗΠΑ (FAA) εξέδωσε στις 20-2-2014 νέους τεχνικούς κανόνες εκμετάλλευσης ελικοπτέρων που επιβάλλουν στους κατόχους ελικοπτέρων αυστηρότερες διατάξεις και διαδικασίες, βελτιωμένες τηλεπικοινωνίες, εκπαίδευση και πρόσθετο εξοπλισμό επί του σκάφους. Συμπτωματικά, την ίδια ημέρα η βρετανική ΥΠΑ ανακοίνωσε μια δέσμη μέτρων για τη βελτίωση της ασφάλειας υπεράκτιων (offshore) πτήσεων ελικοπτέρων.


Ι. Νέοι κανόνες στις ΗΠΑ

Η ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) εξέδωσε στις 20-2-2014 νέους τεχνικούς κανόνες εκμετάλλευσης ελικοπτέρων που επιβάλλουν στους κατόχους ελικοπτέρων αυστηρότερες διατάξεις και διαδικασίες, βελτιώσεις στις τηλεπικοινωνίες και την εκπαίδευση, καθώς και πρόσθετο εξοπλισμό επί του σκάφους.

Σύμφωνα με το ανακοινωθέν Τύπου της FAA, όσοι εκμεταλλεύονται ελικόπτερα για εμπορικούς σκοπούς πρέπει να:
  • Εξοπλίσουν τα ελικόπτερά τους με ραδιοσυσκευές μέτρησης ύψους.
  • Να υποχρεώνουν τους επιβαίνοντες να φορούν ζώνες ασφαλείας και να εξοπλίζουν τα ελικόπτερά τους με Πομπό Εντοπισμού Εκτάκτου Ανάγκης (ELT) που να λειτουργεί στη συχνότητα των 406 MHz, όταν το ελικόπτερο επιχειρεί σε απόσταση από την ακτή τέτοια, που δεν επιτρέπει τη προσέγγιση της ακτής με ανεμοπορία του ελικοπτέρου χωρίς τη χρήση μηχανών.
  • Να χρησιμοποιούν υψηλότερα όρια μετεωρολογικών συνθηκών ορατότητας κατά την κατάρτιση του σχεδίου πτήσης, όταν προσδιορίζουν εναλλακτικό αεροδρόμιο στο σχέδιο.
  • Να υποβάλλουν τους χειριστές των ελικοπτέρων σε εξετάσεις, ώστε να βεβαιώσουν ότι αυτοί μπορούν να αντεπεξέλθουν σε απρόβλεπτα περιστατικά που τους στερούν τη δυνατότητα οπτικής αντίληψης του περιβάλλοντος πτήσης.
Επιπλέον, οι εκμεταλλευόμενοι νοσοκομειακά ελικόπτερα πρέπει να:
  • Είναι εξοπλισμένοι με συστήματα αποφυγής συγκρούσεων με την επιφάνεια της Γης (Helicopter Terrain Awareness and Warning Systems  - HTAWS).
  • Να εξοπλίσουν τα ελικόπτερά τους εντός τεσσάρων ετών με σύστημα καταγραφής στοιχείων πτήσης.
  • Να δημιουργήσουν κέντρα ελέγχου επιχειρήσεων αν είναι κάτοχοι πιστοποίησης με δέκα ή περισσότερα νοσοκομειακά ελικόπτερα.
  • Να σχεδιάσουν προγράμματα ανάλυσης κινδύνου πριν την πτήση.
  • Να διασφαλίσουν ότι οι κυβερνήτες των ελικοπτέρων τους είναι πιστοποιημένοι για πτήση σε συνθήκες έλλειψης ορατότητας.
  • Να διασφαλίσουν ότι οι χειριστές αναγνωρίζουν και σημειώνουν εγγράφως πριν από την πτήση το υψηλότερο εμπόδιο κατά μήκος της σχεδιασθείσας διαδρομής.
  • Τηρούν τους κανόνες ελάχιστων επιτρεπόμενων ορίων ορατότητας για πτήσεις υπό συνθήκες όψεως (VFR – δηλ. με δυνατότητα ορατότητας του εξωτερικού περιβάλλοντος), τους κανόνες για πτήσεις δι’ οργάνων (IFR - δηλ. χωρίς δυνατότητα ορατότητας του εξωτερικού περιβάλλοντος) στα αεροδρόμια/ελικοδρόμια χωρίς μετεωρολογικό δελτίο, τις διαδικασίες προσέγγισης του αεροδρομίου υπό συνθήκες πτήσης δι’ οργάνων και τους κανόνες σχεδιασμού πτήσεων δι’ οργάνων.
  • Να επιχειρούν πτήσεις σύμφωνα με τις προδιαγραφές μετεωρολογικών συνθηκών και χρόνου ανάπαυσης του πληρώματος, που προβλέπονται για τις εμπορικές πτήσεις μεταφοράς επιβατών με ελικόπτερο, όταν επιβαίνει ιατρικό προσωπικό στο ελικόπτερο.
  • Να πραγματοποιούν ενημερώσεις ασφαλείας ή εκπαίδευση για το ιατρικό προσωπικό.
Το κείμενο των νέων κανόνων, οι οποίοι τίθενται σε ισχύ στις 22-4-2014 μπορεί να ανευρεθεί εδώ.


ΙΙ. Νέοι κανόνες στο ΗΒ

Η ΥΠΑ του ΗΒ ανακοίνωσε στις 20-2-2014 μια δέσμη μέτρων για τη βελτίωση της ασφάλειας υπεράκτιων (offshore) πτήσεων ελικοπτέρων. Τα μέτρα αυτά αφορούν κυρίως πτήσεις ελικοπτέρων προς και από εγκαταστάσεις άντλησης πετρελαίου στη Βόρεια Θάλασσα. Είναι το αποτέλεσμα μιας εκτεταμένης αναθεώρησης των σχετικών επιχειρήσεων, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Νορβηγική ΥΠΑ και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (ΕΑSA), με τη συνδρομή ανεξάρτητων ειδικών.

Σύμφωνα με το ανακοινωθέν Τύπου της βρεταννικής ΥΠΑ, τα μέτρα περιλαμβάνουν: 
  •  Απαγόρευση πτήσεων ελικοπτέρων υπό εξαιρετικά άσχημες συνθήκες θαλάσσης, ώστε να μειωθεί η πιθανότητα ανατροπής ενός προσθαλασσωμένου ελικοπτέρου και να μπορούν να πραγματοποιηθούν με ασφάλεια επιχειρήσεις διάσωσης.
  • Όσο εκκρεμούν περαιτέρω βελτιώσεις ασφαλείας, οι επιβάτες των ελικοπτέρων επιτρέπεται να πετάξουν μόνο αν κάθονται δίπλα σε παράθυρο ανάγκης, ώστε να διευκολύνεται ο απεγκλωβισμός τους (εκτός κι αν τα ελικόπτερα είναι εξοπλισμένα με πρόσθετες συσκευές πλοϊμότητας ή οι επιβάτες είναι εξοπλισμένοι με καλύτερες συσκευές παροχής οξυγόνου).
  • Υποχρέωση παροχής στους επιβάτες καλύτερου εξοπλισμού παροχής οξυγόνου, για να αυξηθεί ο χρόνος επιβίωσής τους κάτω από το νερό, εκτός κι αν το ελικόπτερο είναι εξοπλισμένο με πλευρικούς πλωτήρες. 
  • Αλλαγές στον τρόπο εκπαίδευσης και εξέτασης των πιλότων.
  • Έγκριση κάθε υπεράκτιου καταστρώματος ελικοπτέρου προς διασφάλιση συμμόρφωσης με αυστηρότερα πρότυπα ασφαλείας.
Υπάρχει επίσης μια σειρά  συστάσεων προς τηv ΕΑSA ως ρυθμιστική αρχή πιστοποίησης ελικοπτέρων και αξιοπλοΐας, τα οποία περιλαμβάνουν την ενίσχυση της ασφάλειας των ελικοπτέρων, την επανεξέταση των υπεράκτιων ατυχημάτων (accidents) και περιστατικών ασφαλείας (incidents) σε συνεργασία με τις αρχές των κρατών-μελών, ώστε να επισημανθούν προβλήματα ασφαλείας και να αναπτυχθούν κανόνες επίλυσής τους, καθώς και την ανάπτυξη τυποποιημένων πληροφοριών ασφαλούς χειρισμού των ελικοπτέρων για τους πιλότους.

Στο μεταξύ η βρετανική ΥΠΑ αναμένει από τους εκμεταλλευόμενους ελικόπτερα να βελτιώσουν τον εξοπλισμό των ελικοπτέρων, συμπεριλαμβανομένων των εξής:   
  • της προσαρμογής πλευρικών πλωτήρων
  • της εφαρμογής αυτόματου μηχανισμού πλεύσης
  • της προσθήκης χειρολαβών για την εξώθηση των παραθύρων
  • της βελτίωσης των σωστικών λέμβων και των σωσιβίων.
Το πλήρες κείμενο των νέων κανόνων μπορεί να ανευρεθεί εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου